Dążąc do osiągnięcia jak największej transparentności biznesu Grupy PZU, Zarząd PZU systematycznie prowadzi działania w obszarze relacji inwestorskich, zmierzające do zapewnienia równego dostępu do informacji, zgodnie z wewnętrznie przyjętymi regulacjami.
„Zasady prowadzenia polityki informacyjnej PZU względem uczestników rynku kapitałowego”
Struktura akcjonariatu PZU
31 grudnia 2021 roku Skarb Państwa RP posiadał 34,2% udziału w kapitale i głosach, a fundusze zarządzane przez Nationale-Nederlanden PTE – 5% (zgodnie z raportem bieżącym PZU nr 17/2021). Pozostałe 61% stanowili akcjonariusze poniżej progu 5%.
Według badania przeprowadzonego na koniec 2021 roku, struktura akcjonariatu PZU pod względem udziałowym i geograficznym pozostawała stabilna. Największy udział, tak jak w latach poprzednich, stanowili inwestorzy z Europy, z dominującą pozycją inwestorów polskich.
Na koniec 2021 roku udział OFE i TFI utrzymał się na zbliżonym poziomie jak w 2020 roku i wyniósł odpowiednio 17,6% oraz 4,1%.
Udział inwestorów indywidualnych w akcjonariacie PZU na koniec 2021 roku zanotował lekki wzrost o 0,4 p.p. r/r do 8,8%. Wysoki udział inwestorów indywidualnych utrzymywał się na całym rynku głównym GPW. W I półroczu 2021 roku wyniósł on 24%, tj. dwukrotnie więcej niż jeszcze w roku 2019.
Źródło: PZU
Źródło: PZU
Źródło: PZU
Źródło: PZU
Źródło: www.gpw.pl
Komunikacja z uczestnikami rynku kapitałowego z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
W 2021 roku wszystkie wydarzenia korporacyjne dla uczestników rynku kapitałowego były realizowane i transmitowane (z symultanicznym tłumaczeniem na język angielski) za pośrednictwem Internetu. Kwartalne wyniki finansowe były prezentowane i omawiane przez Zarząd PZU podczas organizowanych online konferencji, a ich uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań. Nagrania z tych spotkań są dostępne na stronie internetowej PZU w sekcji „Relacje inwestorskie”: https://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie/do-pobrania.
Najważniejsze wydarzenia, osiągnięcia i plany zostały po raz kolejny zaprezentowane w formie dostępnego online Raportu Rocznego raportroczny2020.pzu.pl. Użytkownicy dostali kompleksowe narzędzie pozwalające na wielopłaszczyznową analizę zdarzeń korporacyjnych i makroekonomicznych oraz wyników finansowych. W raporcie znalazły się interaktywne infografiki, animacje i materiały video, które w zwięzły sposób prezentowały działalność Grupy PZU w 2020 roku.
Kalendarium wydarzeń
25 MARCA
25 MARCA
27 MAJA
16 CZERWCA
26 SIERPNIA
12 PAŹDZIERNIKA
18 LISTOPADA
Działania skierowane do inwestorów instytucjonalnych
Pandemia COVID-19 trwale wpłynęła na sposób prowadzenia komunikacji z inwestorami instytucjonalnymi. Od początku 2021 roku prawie wszystkie spotkania odbywały się w trybie zdalnym z wykorzystaniem komunikatorów audiowizualnych.
Przedstawiciele PZU wzięli udział w 10 konferencjach i 2 non-deal roadshows organizowanych online przez globalne banki inwestycyjne i biura maklerskie w Polsce. Widoczny był wzrost liczby spotkań grupowych. Łącznie odbyło się ponad 70 spotkań indywidualnych i grupowych, które zgromadziły 145 zarządzających i analityków reprezentujących fundusze inwestycyjne i emerytalne oraz inne firmy zarządzające aktywami. Największe zainteresowanie działalnością PZU wykazywali inwestorzy z centrów finansowych w Warszawie, Londynie, Pradze, Tallinie i Sztokholmie.
Zainteresowanie inwestorów zostało oznaczone na podstawie ilości spotkań w 2021 roku i kraju pochodzenia; struktura inwestorów instytucjonalnych (z wyłączeniem Skarbu Państwa) na koniec roku 2021
Źródło: PZU
Działania adresowane do inwestorów indywidualnych
Dbając o stały kontakt z inwestorami indywidualnymi PZU na bieżąco dostarczał im w 2021 roku rzetelnych i aktualnych informacji o działalności Spółki i jej wynikach finansowych, a także na temat branży ubezpieczeniowej i bankowej.
Informacje były przekazywane zarówno w formie raportów online, newsletterów, factsheetów i innych rozsyłanych pocztą elektroniczną opracowań, jak również przy okazji bezpośrednich (w trybie zdalnym) kontaktów z inwestorami, które pozwalały im na zadawanie pytań przedstawicielom PZU. Były to w szczególności:
Program lojalnościowy dla inwestorów indywidualnych
Na początku września 2021 roku PZU uruchomił program lojalnościowy dla inwestorów indywidualnych mojeakcje.pzu.pl. Inwestorzy otrzymali możliwość uzyskania:
Wyróżnienia i nagrody za działania RI
Działalność PZU w obszarze relacji inwestorskich jest wysoko oceniana zarówno przez inwestorów i analityków, jak i media. Dowodem są przyznane w 2021 roku nagrody i wyróżnienia, m.in. w konkursie „The Best Annual Report 2020” zorganizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków:
Strategia RI na 2022 rok
Główne cele relacji inwestorskich PZU na 2022 rok (kontynuacja):
Nowe inicjatywy relacji inwestorskich PZU na 2022 rok:
Kontakt dla inwestorów
Magdalena Komaracka
tel.: +48 (22) 582 22 93
Piotr Wiśniewski
tel.: +48 (22) 582 26 23
al. Jana Pawła II 24,
00-133 Warszawa
ir@pzu.pl
e-mail: IR@pzu.pl
Magdalena Komaracka, IR Director, tel. +48 (22) 582 22 93
Piotr Wiśniewski, IR Manager, tel. +48 (22) 582 26 23
Aleksandra Jakima-Moskwa, tel. +48 (22) 582 26 17
Piotr Wąsiewicz, tel. +48 (22) 582 41 95